För närvarande utförs de flesta flygningar enligt schemat. Om du inte mottar någon information från eSky eller flygbolaget gällande ändrade tider eller att något har ställts in så kommer din flygning att utföras som planerat.
Om du vill avboka eller ändra resans datum kommer flygbolagen att behandla din ansökan i enlighet med prisvillkoren.
Har flygbolaget ställt in ditt flyg? I så fall har du rätt att välja mellan ombokning av flyget och ersättning för biljettpriset. Om du väljer återbetalning så kan du få kupong, poäng eller pengar. Det är flygbolag som bestämmer i vilken form och när du ska få tillbaka dina pengar. Liksom andra flygbolag har eSky speciella återbetalningsregler för att erbjuda dig bästa möjliga alternativ.
Vilka åtgärder måste tas när flygbolaget ställer in ditt flyg beror på om det är eSky som tar kontakt med dig eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Om mejlet med information om inställt flyg har skickats av eSky, sker återbetalning enligt följande:
Om mejlet med information om inställt flyg har skickats till dig direkt av flygbolaget har du rätt att ändra flygdatum eller få ersättning enligt flygbolagets egna regler. I så fall får du all nödvändig information direkt från flygbolaget inklusive information om nästa steg i processen, tillgängliga återbetalningsalternativ och uppdaterat ärendestatus. För att få ersättning behöver du följa anvisningarna. Ta direkt kontakt med flygbolaget, t.ex. via e-post eller telefon, om du vill få veta mer om ditt ärende.
Observera! Återbetalningen av den outnyttjade biljetten omfattar biljettkostnader och flygplatsavgifter. Andra tjänster och produkter köpta hos eSky kan vara icke ersättningsgilla.
Har något oväntat dykt upp som gör att du inte kan nyttja dina flygbiljetter? Det är tyvärr inte alltid möjligt att ändra flygdatum eller avboka flyg och få ersättning för biljettpriset.
Om du vill avboka din resa eller ändra datum, kontakta oss via ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto (om du inte har ett konto, registrera dig och importera din bokning och sedan ladda ner eSky app för att få omedelbar tillgång till dina bokningar). Vilka möjligheter till att avboka flyg eller ändra datum du har beror på flygbolagets regler och typ av biljett. De flesta flygbolag ger ingen ersättning för avbokad resa. Ändringar av flygdatum tillåts däremot mot en extra avgift hos de flesta flygbolag (om du väljer dyrare biljettyp kan tjänsten ingå i priset). Dessutom kommer du oftast inte att få tillbaka mellanskillnaden om din nya flygbiljett är billigare än den gamla.
Läs mer om av- och ombokning här.
Väntar du på återbetalning av resan? Oroa dig inte. Om flygbolaget har beviljat ersättning, kommer du säkert att få pengarna tillbaka. Ibland händer det tyvärr att fler personer ansöker om återbetalning vid samma tidpunkt och därför kan det ta längre tid.
Kom ihåg att väntetiden på återbetalning av inställt flyg beror endast på flygbolaget.
Nedan hittar du information om vem som kommer att kontakta dig angående återbetalning (läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag).
Om din bokning hanteras av eSky (information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med biljetten), kommer vi att skicka dig information om det inställda flyget och så snabbt som möjligt påbörja processen för att få ersättning från flygbolaget å dina vägnar. Vi kommer att fråga flygbolaget om tillgängliga återbetalningsalternativ och sedan hjälpa dig från början till slut i ditt ärende. Du kommer att få löpande information om alla tillgängliga alternativ och uppdateringar i processen. Förutom återbetalning i form av pengar på kontot erbjuder en del flygbolag ersättning i form av kupong eller poäng som sedan kan användas för att boka nästa flyg. Återbetalning sker betydligt snabbare om man väljer kupong eller poäng istället för pengar på kontot.
Om din bokning hanteras av flygbolaget (information om vem som sköter bokningen hittar du i mejlet med biljetten), kommer flygbolaget att skicka dig all information om återbetalningsalternativ och hur lång tid det tar att få pengarna tillbaka direkt till den e-postadress som du angivit vid bokning. I det här fallet är det också flygbolaget som håller dig uppdaterad om ärendets status och meddelar dig om allt som har med din bokning att göra. Vill du få veta vilken status ditt ärende har eller hur länge du måste vänta återbetalning, ta direkt kontakt med flygbolaget via e-post eller telefon. Kom ihåg att återbetalning sker betydligt snabbare om man väljer kupong eller poäng (som kan användas för att boka nästa flyg) istället för pengar på kontot.
Observera! Det är flygbolaget som har utfärdat din biljett som bestämmer vilka återbetalningsalternativ som är möjliga.
Vill du veta vilka tjänster i din eSky bokning som är återbetalbara och i vilken form du kan få pengarna tillbaka? Ersättning för det inställda flyget omfattar i enlighet med flygbolagens policy biljettkostnader och extra tjänster bokade direkt hos flygbolaget.
I vilken form återbetalning sker beror helt och hållet på flygbolagets regler. Flygbolag brukar oftast erbjuda ersättning i form av kupong eller poäng som sedan kan användas för att boka nästa flyg. En del flygbolag skickar pengarna tillbaka till ditt bankkonto.
Observera! Återbetalning omfattar endast de flygningar i din bokning som blivit inställda. Flygbolagen ersätter inte kostnader för de flygningar som genomfördes som planerat.
Har du bokat en paketresa med Flyg+Hotell på eSky som blivit inställd och vill veta i vilken form och när återbetalning sker? Enligt lagen om paketresor och sammanlänkade researrangemang tar det upp till 14 dagar att få återbetalning.
Återbetalning skickas genom samma betalningssätt som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Vi meddelar dig omedelbart när återbetalningen har gjorts.
Har du fått vårt mejl om eSky Wallet eller har du hört någon annanstans att vi erbjuder en sådan tjänst? Vill du veta vad denna lösning innebär och hur man kan använda den? eSky Wallet är en elektronisk plånbok. När du tar del av olika kampanjer fylls den med medel som sedan kan användas på eSky. Den möjliggör snabbare återbetalning av en outnyttjad biljett och har även andra extra fördelar.
Plånboken får användas endast om vi erbjuder dig ett sånt tillval i mejlet med återbetalningsalternativ. Du kan också få tillgång till plånboken genom att ta del av olika kampanjer.
Är du sugen på att resa, men vet inte riktigt vilken destination du ska välja? Behöver du hjälp med att förbereda dig innan du reser utomlands? I så fall är det bra att vända sig till pålitliga källor eftersom resekrav och regler ändras dynamiskt och beror på myndigheternas beslut i varje enskilt land. Ändringar i riktlinjer kan gälla dokument som måste visas upp på flygplatsen, allmänna regler för alla inresande och tillfälligt inreseförbud.
Planera dina resor utan stress tack vare verifierad och aktuell information som du hittar på en speciell webbplats med lista över alla regler och resedokument – klicka här.
Läs noga all information som publiceras via behöriga myndigheternas officiella kanaler innan du reser iväg.
Planera du en resa? Eller kanske har du redan köpt biljetter och letar efter aktuell information för att få veta om du behöver testa dig för covid-19 innan du reser iväg på semester?
En del länder kräver ett negativt covid-19-test för att kunna resa in i landet.
Behöver du kontakta oss angående din bokning? Kolla nedan hur man gör för att få hjälp så snart som möjligt.
Om du inte har en registrerad användare, skapa ett konto och importera din bokning. Ta även en titt på eSkys mobilapp, där har du när och var som helst tillgång till dina bokningar.
Om du vill fråga oss om något annat innan resans början kan du skicka ett meddelande till oss genom att fylla i ett kontaktformulär – här.
Undrar du varför återbetalningsbeloppet är lägre än vad du har betalat för din bokning på eSky? Det beror på att flygbolaget bestämmer vilka av de extra tjänster som du lade till biljetten som kommer att återbetalas. Återbetalningsbeloppet omfattar inte t.ex. serviceavgift och extra tjänster köpta hos eSky.
I vissa fall kan återbetalning av de inställda flygen ske i flera steg, du kan till exempel få en separat återbetalning för en del passagerare om bokningen omfattade flygbiljetter för flera personer eller om det ingick extra tjänster såsom extra bagage, platsreservation m.m.
Vad återbetalas? Läs mer >>
Alla vet att inför resan behöver man checka in och ladda ner boardingkort. Men hur kan man göra det? Allt beror på om det är eSky som tar kontakt med dig angående bokning eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Länken till incheckning finns under fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Denna länk är även bifogat till din biljett. Du kan också använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst. Om du inte fyller i alla nödvändiga uppgifter 7 dagar innan avresa kommer vi att skicka dig en påminnelse via e-post som innehåller länken till formuläret.
Du kommer att få information om incheckning direkt från flygbolaget via e-post. Checka in dig själv genom att fylla i alla uppgifter som krävs.
Vi brukar ofta påminna våra kunder om att man måste checka in och ladda ner boardingkorten/incheckningsbekräftelserna innan man reser. Varför är incheckning online så viktig och hur checkar man in?
Efter att ha checkat in får du tillgång till dina boardingkort som behövs för att stiga ombord. När det gäller populära flygbolag (t.ex. Ryanair, Wizz Air, easyJet) är boardingkort obligatoriskt och har man inte skrivit ut sitt boardingkort måste man räkna med extra avgift på flygplatsen eller nekad ombordstigning.
Hur själva incheckningen ser ut skiljer sig från flygbolag till flygbolag och beror på om det är eSky som tar kontakt med dig angående bokning eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Vi checkar in dig. För att kunna slutföra incheckning kan vi i vissa fall be dig om dina och dina medpassagerares uppgifter.
Detaljerad information om incheckning kommer du att få från flygbolaget. Checka in på flygbolagets webbplats genom att använda den e-postadress som du angivit vid bokning på eSky.
Dags att börja förbereda dig inför resa och ladda ner boardingkort eller incheckningsbekräftelser? Boardingkorten eller incheckningsbekräftelserna kan finnas på olika platser beroende på om det är eSky som tar kontakt med dig angående bokning eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky-bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi skickar till dig.
Dina boardingkort eller incheckningsbekräftelser kommer att finnas på Ditt konto hos eSky 48–8 timmar före avgång. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt och när som helst. Vi kommer också att skicka boardingkorten eller incheckningsbekräftelserna till den e-post som du angav vid bokning 48–8 timmar före avgång. Om din resa består av flera flygningar, kommer vi att ladda upp dina boardingkort eller incheckningsbekräftelser separat på Ditt konto hos eSky och skicka dem i separata mejl – mellan 48 och 8 timmar före respektive avgång.
Exempel 1
Du flyger:
Boardingkort eller bekräftelser får du:
Exempel 2
Du flyger:
Boardingkort eller bekräftelser får du:
Om det är mindre än 8 timmar till avgång och du inte har fått mejlet med boardingkort/incheckningsbekräftelser, logga in på Ditt konto hos eSky för att ladda ner boardingkort eller kontrollera spamkorgen och verifiera vilken e-postadress du använde vid bokning. Det är möjligt att boardingkort har skickats till någon annan adress.
Obs! Om du har blivit ombedd att ange ytterligare uppgifter i incheckningsformuläret, kommer dina boardingkort/incheckningsbekräftelser att skickas endast efter att formuläret har blivit korrekt ifyllt. Om det finns flera passagerare i din bokning se till att fylla i uppgifter för samtliga resenärer.
Om du gör incheckning själv på flygbolagets webbplats kommer du att få dina boardingkort i enlighet med den information som du fick från flygbolaget strax efter att du slutfört processen.
Varför påminner vi så ofta om att man behöver skriva ut sina boardingkort/incheckningsbekräftelser innan man åker till flygplatsen? En del populära flygbolag godtar inte digitala boardingkort i PDF-format som visas på mobiltelefon eller annan mobilenhet. Utskrivna boardingkort/incheckningsbekräftelser garanterar att du kan stiga ombord.
Ladda ner och skriv ut alla boardingkort/incheckningsbekräftelser som du får av eSky eller laddar ner från Ditt konto för att vara säker på att du inte kommer att nekas ombordstigning.
Uppstod det ett fel när du försökte fylla i passagerarnas uppgifter i incheckningsformuläret eller göra en självincheckning? Kontakta oss så fort som möjligt genom ett kontaktformulär – här.
Vi kommer att kontrollera vad som hände och erbjuda dig andra metoder att checka in så att du kan resa utan stress.
Letar du efter information om hur man kan köpa till bagage vid bokning eller har du redan bokat flyg och vill lägga till bagage i efterhand? På eSky kan incheckat bagage läggas till redan vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.
Om du vill köpa till extra bagage gå till fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Exempelvillkor:
Ryanair (pris per flygsträcka/person):
Wizz Air (pris per flygsträcka/person):
Regler som gäller hos andra flygbolag hittar du här.
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Letar du efter bästa reseerbjudanden och undrar vilket bagage som får tas med ombord? Flygbolag delar oftast bagage i tre olika kategorier: personligt föremål, handbagage (kabinväska) och incheckat bagage (väskor som transporteras i flygplanets lastrum).
Om du vill kolla vilket bagage som ingår i priset eller köpa till extra bagage gå till fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Läs mer om vad du får ta med in i flygkabinen och vad som får packas ner i incheckat bagage – klicka här!
Undrar du vad det finns för fördelar med att boka prioriterad ombordstigning? Framförallt får du ställa dig i prioriterad kö till flygplanet och slippa långa väntetider.
Hos en del lågprisflygbolag (t.ex. Ryanair och Wizz Air) omfattar tjänsten även en extra kabinväska. Det är dock ingen regel så kontrollera noga innan du köper prioritet vad som ingår i priset.
Du kan lägga till prioriterad ombordstigning vid bokning eller senare på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Kom ihåg att olika flygbolag kan ha olika bagageregler och därför rekommenderar vi att alltid kolla tillåten mängd bagage innan du bokar din resa.
Vill du kontrollera bokningsstatus och få tillgång till alla detaljer? Det finns olika metoder för att kontrollera bokningsstatus beroende på om det är eSky som tar kontakt med dig angående bokning eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Aktuell status på dina flyg-, hotell- och Flyg+Hotell-bokningar kan du se under fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Vill du lära dig mer om vilka möjligheter ditt konto har? Läs den här artikeln.
För att logga in eller skapa Ditt konto på eSky – klicka här.
Om din resa ändras på något sätt eller blir inställd kommer vi också att skicka dig ett mejl med information. Vi rekommenderar att kontrollera flygstatus på Ditt eSky konto 12 timmar före avgång och läsa alla meddelanden som vi skickar till den e-postadress som du angivit vid bokning.
Aktuell flygstatus kan du kolla genom att gå till flygbolagets webbplats och logga in med de uppgifter du har fått från flygbolaget. Om din resa ändras på något sätt eller blir inställd kommer flygbolaget att skicka dig information till den e-postadress som du angivit vid bokning. Vi rekommenderar att kontrollera flygstatus på flygbolagets webbplats 12 timmar före avgång och läsa alla meddelanden som kommer till den e-postadress som du angivit vid bokning.
Vill du ändra din bokning, lägga till tjänster eller se detaljerad information? Du kan hantera din bokning på olika sätt beroende på om det är eSky som tar kontakt med dig angående bokning eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Information om dina flyg-, hotell- och Flyg+Hotell-bokningar finns på Ditt eSky konto där du kan också hantera dina resor och fylla i alla uppgifter för att kunna checka in (gäller för utvalda flygbolag). På Ditt konto kan du snabbt och enkelt:
Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Vill du lära dig mer om vilka möjligheter ditt konto har? Läs den här artikeln.
För att logga in eller skapa Ditt konto på eSky – klicka här.
Du kan hantera dina bokningar, kontrollera aktuell flygstatus och andra information om din resa på flygbolagets webbsida. Information om hur du kan hantera dina bokningar och vilken kontaktmetod som är bäst kommer också att skickas av flygbolaget till den e-postadress som du angivit vid bokning.
Vill du kontrollera status på din bokning men kan inte hitta bekräftelsemejl? Gå till fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto för att få tillgång till all nödvändig information om din resa. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Bekräftelsen skickas också via e-post efter att bokningen har slutförts. Om du inte hittar mejlet i ditt e-postprogram kontrollera även SPAM-mappen och verifiera om den e-postadress du uppgett till oss är korrekt. Du kan också försöka skicka bekräftelsemejlet igen via Ditt konto eller ett speciellt formulär – här.
Behöver du hitta bokningsnummer för att kunna kontakta oss eller för att ha det till hands på flygplatsen? Alla uppgifter inklusive bokningsnummer finns under fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Om du inte har ett konto hittar du den informationen i mejlet som vi skickat till den e-postadress som du angivit vid bokning. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Om du inte har fått mejlet eller om du har tagit bort det kan du använda ett speciellt formulär för att skicka bekräftelsemejlet igen – här.
Om du vet att du har gjort ett stavfel i din e-postadress vid bokning kan du gå till Ditt konto för att hantera din resa och korrigera uppgifterna. Har du inte skapat ett konto än kan du registrera dig och importera dina bokningar. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst
Ändra dina uppgifter själv på Ditt konto om du vill korrigera uppgifterna snabbt och spara tid. Du kan också anmäla fel via kontaktformulär genom att fylla i uppgifter om din bokning (för- och efternamn, datum och rutt). Våra konsulter kan dock be dig om ytterligare information för att verifiera anmälan – klicka här.
Långa köer för att gå ombord kan verkligen försämra reseupplevelsen och ditt humör. Därför rekommenderar vi att köpa tjänsten prioriterad ombordstigning. Tjänsten kan läggas till vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.
Om du vill boka prioriterad ombordstigning välj relevant alternativ under fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Här kan du också hantera dina bokningar. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Obs! Antalet passagerare som får boka prioriterad ombordstigning är begränsat och tjänsten kan därmed vara otillgänglig.
Exempel på köpvillkor:
Ryanair (pris per flygsträcka/person):
Wizz Air (pris per flygsträcka/person):
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Planerar du en resa och letar efter information om hur du kan välja en specifik sittplats, till exempel vid fönstret, med extra benutrymme eller vill du sitta tillsammans med vänner? Boka din sittplats redan vid bokningstillfället (tjänsten är tillgänglig endast hos utvalda flygbolag) eller genom att kontakta eSky via ett kontaktformulär – här.
Kom ihåg att din sittplats väljs ut på ett slumpmässigt sätt av flygbolagets bokningssystem. Om du reser tillsammans med andra passagerare kommer flygbolaget att tilldela er separata sittplatser (det enda undantaget från denna regel är barn som reser med sin vårdnadshavare). För att undvika sådana situationer rekommenderar vi att boka sittplats.
Tjänsten är avgiftsbelagd och priset beror på flygbolag och typ av sittplats du väljer. Våra konsulter kommer att skicka dig information om sittplatsernas tillgänglighet och pris.
Priset varierar från 47 SEK till 269 SEK per person (per varje flygsträcka).*
Observera! Antalet lediga sittplatser ändras hela tiden och den plats som du har valt kan vara upptagen.
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Undrar du om du behöver ha kreditkort för att betala för din bokning på eSky? Det är lugnt – vi erbjuder alla möjliga populära betalningsalternativ (bland annat kreditkort, snabböverföring med möjlighet att dela upp/skjuta upp betalning och traditionell banköverföring). Du kan välja betalningsmetod vid bokning.
Vi rekommenderar att välja betalning med kort eller snabböverföring eftersom biljettpriserna inte kan garanteras förrän betalningen är genomförd. Om du vill betala med traditionell banköverföring måste du räkna med eventuell tilläggsavgift eftersom biljettpriserna ändras dynamiskt och beror på flygbolagens policy och antal tillgängliga biljetter. Om en tilläggsavgift debiteras kommer vi att meddela dig om hur mycket priset har stigit och hur du kan betala skillnaden.
Resor med de flesta lågprisflygbolag får tyvärr inte avbokas (det gäller till exempel Ryanair, Wizz Air, easyJet). I flygbolagens bokningsvillkor hittar du information om att biljettkostnaden inte återbetalas.
Om du reser med reguljära flygbolag (till exempel Lufthansa, Air France, SAS) rekommenderar vi att ta del av deras bokningsregler för att kontrollera om du kan få återbetalning av flygbiljetten.
Vill du ansöka om återbetalning, använd vårt kontaktformulär – här – eller kolla vilka återbetalningsalternativ du har på Ditt konto.
Är du orolig för ändringar i flygtabellen? Ingen fara – vi kommer att meddela dig om alla ändringar i tid! Hur du kommer att informeras beror på om det är eSky som tar kontakt med dig eller om du får meddelanden direkt från flygbolaget ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Information om ändrad avgångstid finns under fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Vi rekommenderar också att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Vi kommer också att skicka dig ett mejl till den e-post adress som du uppgett vid bokning. I meddelandets ämne kommer det att stå: ”VIKTIGT! Tidtabellsändring, flygbiljett [ditt bokningsnummer].” En ny flygbiljett med ändrad avgångstid kommer att skickas till den e-postadress som du har angivit vid bokning.
Vi rekommenderar att kontrollera flygstatus på Ditt eSky konto 12 timmar före avgång och läsa alla meddelanden som vi skickar till den e-postadress som du angivit vid bokning.
Information om alla ändringar i tidtabellen kommer du att få direkt från flygbolaget till den e-postadress som du uppgett vid bokning. Aktuella tidtabeller finns alltid på flygbolagets webbplats. Vi rekommenderar att kontrollera flygstatus på flygbolagets webbplats 12 timmar före avgång och läsa alla meddelanden som kommer till den e-postadress som du angivit vid bokning.
Har du redan bokat flygbiljetter men måste ändra dina planer? Du får alltid fråga om det är möjligt att ändra flygdatum. Sådana ändringar är oftast inte gratis och ombokning är endast möjligt om flygbolaget godkänner ändringar.
Om du vill ändra flygdatum, kontrollera först om det är eSky eller flygbolaget som kontaktar dig angående din bokning ( läs mer om eSky bokningar som hanteras av flygbolag). Information om vem som sköter din bokning hittar du i mejlet med flygbiljett som vi har skickat till dig.
Du kan ta reda på om flygbolaget tillåter att göra ändringar i bokningen genom att klicka på ”Ändra flygdatum” i fliken ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Kom ihåg att det är flygbolag som bestämmer om du får ändra flygdatum efter att du har bokat biljetter. Vissa flygbolag tillåter att ändra flygdatum mot en avgift (priset skiljer sig från flygbolag till flygbolag, men det kan kosta upp till 169 EUR). En del reguljära flygbolag erbjuder denna tjänst endast i utvalda bokningsklasser.
Avgiften debiteras för varje passagerare och flygsträcka (enskild flygning). Du får också betala eventuell mellanskillnaden om den nya biljetten är dyrare än din ursprungliga resa. Du får tyvärr ingen återbetalning om din nya flygbiljett är billigare än den gamla.
I vissa fall kan eSky ta ut en förmedlingsavgift på ca 276 SEK. Den här avgiften för ombokning kommer att inkluderas i den totala ändringsavgiften. Avgiften debiteras för varje passagerare som omfattas av ändringen.
För att ta reda på om det är möjligt att göra ändringar i bokning måste man kontakta flygbolaget. Kom ihåg att det är flygbolag som bestämmer om du får ändra flygdatum efter att du har bokat biljetter. Vissa flygbolag tillåter att ändra flygdatum mot en avgift (priset skiljer sig från flygbolag till flygbolag, men det kan kosta upp till 169 EUR). En del reguljära flygbolag erbjuder denna tjänst endast i utvalda bokningsklasser.
Avgiften debiteras för varje passagerare och flygsträcka (enskild flygning). Du får också betala eventuell mellanskillnaden om den nya biljetten är dyrare än din ursprungliga resa. Du får tyvärr ingen återbetalning om din nya flygbiljett är billigare än den gamla.
Om du har råkat ange felaktiga uppgifter vid bokning kan du skriva till oss för att fråga om det är möjligt att korrigera din bokning. De flesta flygbolag tillåter tyvärr inte att ändra några passageraruppgifter. Små korrigeringar är dock möjliga, men vilka uppgifter som får korrigeras samt hur mycket det kostar skiljer sig från flygbolag till flygbolag.
Samtliga felaktiga uppgifter som finns på din flygbiljett, som till exempel:
ska anmälas omedelbart. Våra konsulter kommer att kontrollera om det finns möjlighet att rätta till ovannämnda fel, meddela dig hur mycket det kostar samt kontakta flygbolaget för att korrigera uppgifterna.
Obs! Det anses inte vara fel om det saknas specialtecken (till exempel č, é, ö), samt mellanslag och diakritiska tecken på din flygbiljett. Flygbolag undviker avsiktligt att använda sådana tecken.
Om du vill ändra eller korrigera passageraruppgifter, kontakta oss genom kontaktformuläret – här.
Vill du ha faktura på din bokning hos eSky? Då behöver du bocka i rutan ”Jag vill ha faktura” vid bokning av flyg eller boende. Det är enda sätter att få faktura på tjänster köpta hos eSky.
Fakturan kommer att skickas till den angivna adressen. Om det har gått några dagar sedan du bokade flyg eller boende och du fortfarande inte har fått din faktura, kontakta oss genom att fylla i ett kontaktformulär – här.
Vad ska jag göra om jag vill ändra köparens uppgifter på fakturan efter att jag har slutfört min bokning? Oftast, dock inte alltid, får du ändra köparens (inte passagerarens!) uppgifter senast 30 dagar efter att du köpt biljetten. eSky tillåter att ändra följande uppgifter:
Det går inte att byta företag till ett annat företag eller företag till en fysisk person.
Om du vill ändra köparens uppgifter på fakturan, kontakta oss genom ett kontaktformulär – här.
Vill du veta om din bokning har blivit korrekt betald eller har du en pågående betalning som du vill kontrollera? På eSky kan du snabbt och enkelt kolla betalningsstatus. För att göra det behöver du gå till ”Mina bokningar” på Ditt eSky konto. Registrera dig och importera din bokning om du inte har skapat ett konto än. Dessutom rekommenderar vi gärna att använda eSky App som ger dig omedelbar tillgång till dina bokningar: överallt, när som helst.
Om du väljer att betala med kort eller snabböverföring skickar vi dig ett mejl med bokningsbekräftelse. Passagerare som väljer att betala med traditionell banköverföring kommer att få ett meddelande om att vi har gjort en preliminärbokning och väntar på betalning. Efter att din betalning har tagits emot skickar vi dig ett mejl som bekräftar slutförd betalning.
Öppettider
måndag - fredag: 6:00 - 00:00 ,
lördag: 10:00 - 16:00 ,
söndag: 10:00 - 16:00
Vi gör vårt bästa för att svara så fort som möjligt.