Återbetalningsbelopp beror på flygbolagets beslut och omfattar tjänster som anges i flygbolagets återbetalningspolicy. I detta belopp ingår inte serviceavgift och extra tjänster köpta hos eSky som utförts trots att flygresan inte blev av.
I vissa fall kan återbetalning för de inställda flygen ske i flera steg, till exempel separat återbetalning för vissa passagerare, om bokning omfattade flygbiljetter för flera personer eller om det ingick extra tjänster från flygbolaget, såsom extra bagage, platsreservering m.m.
Vad återbetalas? Läs mer >>
Till följd av Storbritannien utträde ur Europeiska Unionen (så kallad ”Brexit”) gäller nya regler för att resa in i Storbritannien från och med den 1 januari 2021.
EU-medborgare samt medborgare i EES-länderna (Island, Liechtenstein, Norge) och medborgare i Schweiz omfattas nu av visumkrav. I vissa fall behöver man dock inte ha visum – allt beror på i vilket syfte du reser.
Använd ett speciellt formulär som du hittar på den brittiska regeringens officiella webbplats för att få veta vad du behöver göra och vilka resehandlingar du ska ta med för att kunna resa in i Storbritannien..
EU-medborgare som bor i Storbritannien och personer som bosatte sig i landet före den 1 januari 2021 och fick settled eller pre-settled status kan använda giltigt id-kort för att korsa den brittiska gränsen fram till den 31 december 2025. Sedan ska alla personer med settled status visa upp ett giltigt pass för att kunna resa in i Storbritannien.
Obs! Med anledning av Coronapandemin kräver den brittiska regeringen i varje ovanstående fall att alla personer som kommer till Storbritannien visar upp även ytterligare dokument. Kontrollera nödvändiga resehandlingar – här.
Mer information om resor till Storbritannien efter Brexit kollar du – här.
Uppgifter rörande dina flyg och hotellbokningar kan du hitta i ditt eSky-konto. Via kontot kan du också hantera bokningar och ange uppgifter som krävs för att checka in online. Utöver detta så kan du genom eSky-kontot beställa ytterligare tjänster såsom:
Via ditt konto kan du också hitta information rörande visum samt köpa ett om det behövs. Du kan också läsa på om reseregler för det land du tänker resa till. Om du letar efter billiga flyg kan du via kontot aktivera prisbevakningar.
Om du vill läsa mer om ditt konto rekommenderar vi att du läser den här artikeln.
Klicka här för att logga in på ditt eSky-konto eller för att registrera dig.
När vi har tagit emot din bokning och betalning skickar vi en bekräftelse till din mail. Kontrollera din bokningsstatus genom att logga in på ditt eSky-konto och klicka på ”Mina bokningar” eller genom att klicka på den här länken (du behöver ange ditt bokningsnummer och den e-postadress som du har angivit vid bokningen).
Boardingkort skickas till den e-postadress som angivits vid bokningen från 48 till 8 timmar före avgång. Om din resa består av flera flygsträckor, skickar vi dina boardingkort i separata mail - från 48 till 8 timmar före varje enskild avgång.
Om det är mindre än 8 timmar till avresa och du inte har fått ditt boardingkort, kontrollera spamkorgen och e-postadress som du har angivit vid bokningen. Mailet med ditt boardingkort kunde ha skickats till någon annan adress.
Observera! Om du har blivit ombedd att ange ytterligare uppgifter i incheckningsformuläret, kommer dina boardingkort att skickas endast när formuläret är korrekt ifyllt. Om det finns flera passagerare i bokningen, kontrollera att du har angivit deras personuppgifter.
Har du problem med att hitta mailet med boardingkort eller länken till incheckningsformuläret? Kontakta oss
Du kan lägga till incheckat bagage redan vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.
Exempelvillkor:
Ryanair (pris per flygsträcka/person):
Wizz Air (pris per flygsträcka/person):
Övriga flygbolag - [kolla här]
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Vill du lägga till incheckat bagage? Kontakta oss
Du kan boka prioriterad ombordstigning redan vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.
Observera! Antalet passagerare som kan boka prioriterad ombordstigning är begränsat och tjänsten kan därför vara otillgänglig.
Exempelvillkor:
Ryanair (pris per flygsträcka/person):
Wizz Air (pris per flygsträcka/person):
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Vill du lägga till prioriterad ombordstigning? Kontakta oss
Din sittplats väljs ut slumpmässigt av flygbolagets bokningssystem. Om du reser tillsammans med andra passagerare, kommer flygbolaget att tilldela er separata sittplatser (det enda undantaget från denna regel är barn som reser med sina vårdnadshavare). Det är därför bra att boka sittplatser för få sitta tillsammans på flyget.
Boka din sittplats redan vid bokningstillfället (tjänsten är tillgänglig endast för utvalda flygbolag) eller genom att kontakta oss via formuläret (länken nedan).
Tjänsten är avgiftsbelagd och priset beror på flygbolag och på vilken typ av sittplats som du har valt. Våra konsulter kommer att skicka dig information om sittplatsernas tillgänglighet och pris.
Priset varierar från 47 SEK till 269 SEK per person (per varje flygsträcka).*
Observera! Antalet lediga sittplatser ändras hela tiden och den plats som du har valt kan vara upptagen.
* Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.
Vill du boka en sittplats på flyget? Kontakta oss
Resor med de flesta lågprisflygbolag får inte avbokas (det gäller till exempel Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion). I flygbolagets bokningsvillkor står det att biljettkostnaden inte återbetalas.
Reser du med reguljära flygbolag (till exempel Lufthansa, Air France, SAS)? Ta reda på återbetalningsvillkor i bokningsreglerna.
Har du inte möjlighet att resa och vill ansöka om återbetalning? Kontakta oss
Om du behöver särskild assistans måste du meddela oss om detta strax efter att du har bokat din resa. Flygbolag och flygplatser kan ha olika regler för när de senast måste få information om att passageraren behöver särskild assistans.
Särskild assistans är gratis och alla personer med funktionsnedsättning eller nedsatt rörlighet har rätt att använda den.
Behöver du särskild assistans på flygplatsen? Kontakta oss
Vi kommer att meddela dig om flygbolaget har ändrat flygtiderna. Mailet med detaljerad information skickas till den e-postadress som du har angivit vid bokningen.
I meddelandets ämne kommer det att stå:
VIKTIGT! Tidtabellsändring, bekräftelsenummer [ditt bokningsnummer]
OBSERVERA! En ny flygbiljett med ändrade flygtiderna kommer att skickas till den e-postadress som du har angivit vid bokningen.
Det är flygbolag som bestämmer om du kan ändra dina flygdatum. Vissa flygbolag tillåter att ändra flygdatum mot en avgift (priset varierar från flygbolag till flygbolag, men det kan kosta upp till 1960 SEK). En del av reguljära flygbolag erbjuder denna tjänst endast i utvalda reseklasser.
Avgiften debiteras för varje passagerare och flygsträcka (enskild flygning). Du kan också debiteras för biljettens prisskillnad. Om din nya flygbiljett är billigare än den gamla, får du ingen återbetalning.
I vissa fall kan eSky ta ut en förmedlingsavgift på ca 170 SEK. Den här avgiften för ombokningen kommer att inkluderas i det totala priset. Avgiften debiteras för varje passagerare som berörs av ändringen.
Vill du ändra dina flygdatum? Kontakta oss
De flesta flygbolag tillåter inte att ändra några passageraruppgifter. Du kan dock rätta felaktiga uppgifter, men vilka uppgifter som kan ändras samt hur mycket det kostar beror på flygbolag.
Samtliga felaktiga uppgifter som finns på din biljett, som till exempel:
ska anmälas omedelbart. Våra konsulter kommer att kontrollera om det finns möjlighet att rätta ovannämnda fel, meddela dig om hur mycket det skulle kosta och kontakta flygbolag för att rätta uppgifterna.
Observera! Det är inget fel om det saknas svenska bokstäver på din flygbiljett. Flygbolag undviker att använda dem. Samma regel gäller även för andra diakritiska tecken (till exempel č, é, ą) samt mellanrum och skiljetecken i dubbla efternamn.
Vill du ändra passageraruppgifterna? Kontakta oss
Du kan ändra köparens (inte passagerarens) uppgifter senast 30 dagar efter köpet. eSky tillåter att ändra följande uppgifter:
Du kan inte byta företag till ett annat företag eller företag till en fysisk person.
Vill du ändra köparens uppgifter i fakturan? Kontakta oss
Eftersom alla inköp hanteras av ett polskt bolag, är det enligt lag obligatoriskt att ange pris på två valutor. Du kan se priset på den valuta som du har betalat i och det motsvarande priset i PLN (złoty).
Har du andra frågor angående din faktura? Kontakta oss
Öppettider
måndag - fredag: 6:00 - 00:00 ,
lördag: 10:00 - 16:00 ,
söndag: 10:00 - 16:00
Vi gör vårt bästa för att svara så fort som möjligt.