Menu

Behöver du hjälp med något?

Hantera din bokning och se svar till vanliga frågor

Visa status och hantera din bokning

Skicka bokningens e-postbekräftelse på nytt
Hantera din bokning

Med Ditt konto kan du enkelt:
  • kontrollera status och ditt bokningsnummer,
  • begära ändrat datum för din resa,
  • ser hur man checkar in online,
  • köper bagage och prioritetsboarding,
  • kontrollera krävda dokument och aktuella säkerhetsregler för landet du reser till,
  • kontrollera visumkrav och köpa ett visum eller ESTA,
  • boka boenden med rabatt, köpa försäkringar och hyra bilar.

  • Logga in eller registrerar dig med den e-postadress du använde för att genomföra bokningen.

    Gå till Ditt konto
    Kontrollera din bokningsstatus utan att logga in - här

    Vanliga frågor rörande bokningar

    Aktuell information

    • Beloppet jag fått tillbaka är lägre än det sammanlagda belopp jag betalat för min bokning. Varför?

      Återbetalningsbelopp beror på flygbolagets beslut och omfattar tjänster som anges i flygbolagets återbetalningspolicy. I detta belopp ingår inte serviceavgift och extra tjänster köpta hos eSky som utförts trots att flygresan inte blev av.

      I vissa fall kan återbetalning för de inställda flygen ske i flera steg, till exempel separat återbetalning för vissa passagerare, om bokning omfattade flygbiljetter för flera personer eller om det ingick extra tjänster från flygbolaget, såsom extra bagage, platsreservering m.m.

      Vad återbetalas? Läs mer >>

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Brexit: resor till Storbritannien efter den 1 januari 2021

      Till följd av Storbritannien utträde ur Europeiska Unionen (så kallad ”Brexit”) gäller nya regler för att resa in i Storbritannien från och med den 1 januari 2021.

      EU-medborgare samt medborgare i EES-länderna (Island, Liechtenstein, Norge) och medborgare i Schweiz omfattas nu av visumkrav. I vissa fall behöver man dock inte ha visum – allt beror på i vilket syfte du reser.

      • Besöks- och turistresor
        Om du ska iväg till Storbritannien på en kort resa (max. 6 månader), till exempel för att besöka London eller hälsa på din familj eller dina vänner behöver du endast ha giltigt pass (eller id-kort, men detta gäller bara fram till den 30 september 2021). I sådana fall behöver du inte ha visum.
      • Tjänsteresor
        Om du ska iväg till Storbritannien på en kort tjänsteresa (delegation, möte, konferens osv.) behöver du endast ha giltigt pass (eller id-kort, men detta gäller bara fram till den 30 september 2021). I de flesta fall behöver du ha visum bara när du åker på en längre tjänsteresa, d.v.s. när din totala vistelsetid i Storbritannien överstiger 6 månader.
      • Resor i syfte att jobba eller studera
        Om du ska resa till Storbritannien för att jobba (både som anställd och som egenföretagare), göra praktik eller studera behöver du ha förutom pass även visum. Läs igenom visumvillkor som finns på den brittiska regeringens officiella webbplats innan du reser iväg.

      Använd ett speciellt formulär som du hittar på den brittiska regeringens officiella webbplats för att få veta vad du behöver göra och vilka resehandlingar du ska ta med för att kunna resa in i Storbritannien..

      EU-medborgare som bor i Storbritannien och personer som bosatte sig i landet före den 1 januari 2021 och fick settled eller pre-settled status kan använda giltigt id-kort för att korsa den brittiska gränsen fram till den 31 december 2025. Sedan ska alla personer med settled status visa upp ett giltigt pass för att kunna resa in i Storbritannien.

      Obs! Med anledning av Coronapandemin kräver den brittiska regeringen i varje ovanstående fall att alla personer som kommer till Storbritannien visar upp även ytterligare dokument. Kontrollera nödvändiga resehandlingar – här.

      Mer information om resor till Storbritannien efter Brexit kollar du – här.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!

    Min bokning

    • Vart kan jag se och hantera mina bokningar?

      Uppgifter rörande dina flyg och hotellbokningar kan du hitta i ditt eSky-konto. Via kontot kan du också hantera bokningar och ange uppgifter som krävs för att checka in online. Utöver detta så kan du genom eSky-kontot beställa ytterligare tjänster såsom:

      • Incheckat bagage
      • Prioritetsboarding
      • Reseförsäkring
      • Boka boende – med upp till 30% rabatt.

      Via ditt konto kan du också hitta information rörande visum samt köpa ett om det behövs. Du kan också läsa på om reseregler för det land du tänker resa till. Om du letar efter billiga flyg kan du via kontot aktivera prisbevakningar.

      Om du vill läsa mer om ditt konto rekommenderar vi att du läser den här artikeln.

      Klicka här för att logga in på ditt eSky-konto eller för att registrera dig.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Jag har inte fått någon bekräftelse. Hur kontrollerar jag min bokningsstatus?

      När vi har tagit emot din bokning och betalning skickar vi en bekräftelse till din mail. Kontrollera din bokningsstatus genom att logga in på ditt eSky-konto och klicka på ”Mina bokningar” eller genom att klicka på den här länken (du behöver ange ditt bokningsnummer och den e-postadress som du har angivit vid bokningen).

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Jag har inte fått mitt boardingkort

      Boardingkort skickas till den e-postadress som angivits vid bokningen från 48 till 8 timmar före avgång. Om din resa består av flera flygsträckor, skickar vi dina boardingkort i separata mail - från 48 till 8 timmar före varje enskild avgång. 

      Om det är mindre än 8 timmar till avresa och du inte har fått ditt boardingkort, kontrollera spamkorgen och e-postadress som du har angivit vid bokningen. Mailet med ditt boardingkort kunde ha skickats till någon annan adress.

      Observera! Om du har blivit ombedd att ange ytterligare uppgifter i incheckningsformuläret, kommer dina boardingkort att skickas endast när formuläret är korrekt ifyllt. Om det finns flera passagerare i bokningen, kontrollera att du har angivit deras personuppgifter.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Hur lägger jag till extra bagage?

      Du kan lägga till incheckat bagage redan vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.

      Exempelvillkor: 

      Ryanair (pris per flygsträcka/person):

      • 10 kg, ett kolli på upp till 55 x 40 x 20 cm – från 142 SEK till 293 SEK*
      • 20 kg, ett kolli på upp till 81 x 119 x 119 cm – från 269 SEK till 538 SEK*

      Wizz Air (pris per flygsträcka/person):

      • 10 kg, ett kolli – från 98 SEK till 291 SEK*
      • 20 kg, ett kolli – från 162 SEK till 538 SEK*
      • 32 kg, ett kolli – från 247 SEK till 775 SEK*

      Övriga flygbolag - [kolla här]

      * Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Hur lägger jag till prioriterad ombordstigning?

      Du kan boka prioriterad ombordstigning redan vill bokningstillfället eller senare, fram till 48 timmar före avgång.

      Observera! Antalet passagerare som kan boka prioriterad ombordstigning är begränsat och tjänsten kan därför vara otillgänglig.

      Exempelvillkor: 

      Ryanair (pris per flygsträcka/person):

      • prioriterad ombordstigning, en mindre väska på 40 x 20 x 25 cm och ett större handbagage på 55 x 40 x 20 cm och upp till 10 kg – från 69 SEK till 191 SEK*

      Wizz Air (pris per flygsträcka/person):

      • prioriterad ombordstigning, en kabinväska på 40 x 30 x 20 cm och upp till 10 kg, och ett handbagage på 50 x 40 x 23 cm och upp till 10 kg – från 53 SEK till 324 SEK*

      * Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Hur kan jag boka en sittplats på flyget?

      Din sittplats väljs ut slumpmässigt av flygbolagets bokningssystem. Om du reser tillsammans med andra passagerare, kommer flygbolaget att tilldela er separata sittplatser (det enda undantaget från denna regel är barn som reser med sina vårdnadshavare). Det är därför bra att boka sittplatser för få sitta tillsammans på flyget. 

      Boka din sittplats redan vid bokningstillfället (tjänsten är tillgänglig endast för utvalda flygbolag) eller genom att kontakta oss via formuläret (länken nedan). 

      Tjänsten är avgiftsbelagd och priset beror på flygbolag och på vilken typ av sittplats som du har valt. Våra konsulter kommer att skicka dig information om sittplatsernas tillgänglighet och pris.

      Priset varierar från 47 SEK till 269 SEK per person (per varje flygsträcka).*

      Observera! Antalet lediga sittplatser ändras hela tiden och den plats som du har valt kan vara upptagen.

      * Priset sätts av flygbolaget och kan ändras. Priserna är ungefärliga.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Jag vill avboka min resa. Hur gör jag det?

      Resor med de flesta lågprisflygbolag får inte avbokas (det gäller till exempel Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion). I flygbolagets bokningsvillkor står det att biljettkostnaden inte återbetalas.

      Reser du med reguljära flygbolag (till exempel Lufthansa, Air France, SAS)? Ta reda på återbetalningsvillkor i bokningsreglerna.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Jag behöver särskild assistans. Vad ska jag göra?

      Om du behöver särskild assistans måste du meddela oss om detta strax efter att du har bokat din resa. Flygbolag och flygplatser kan ha olika regler för när de senast måste få information om att passageraren behöver särskild assistans.

      Särskild assistans är gratis och alla personer med funktionsnedsättning eller nedsatt rörlighet har rätt att använda den.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Flygbolaget har ändrat flygtider – information

      Vi kommer att meddela dig om flygbolaget har ändrat flygtiderna. Mailet med detaljerad information skickas till den e-postadress som du har angivit vid bokningen. 

      I meddelandets ämne kommer det att stå: 
      VIKTIGT! Tidtabellsändring, bekräftelsenummer [ditt bokningsnummer]

      OBSERVERA! En ny flygbiljett med ändrade flygtiderna kommer att skickas till den e-postadress som du har angivit vid bokningen.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!

    Incheckning online

    • Ett fel uppstod vid incheckning online

      Meddela oss omedelbart om du på grund av något fel inte kunde fylla i passagerarnas uppgifter i incheckningsformuläret eller göra en självständig incheckning.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!

    Bokningsändring

    • Hur ändrar jag mina flygdatum?

      Det är flygbolag som bestämmer om du kan ändra dina flygdatum. Vissa flygbolag tillåter att ändra flygdatum mot en avgift (priset varierar från flygbolag till flygbolag, men det kan kosta upp till 1960 SEK). En del av reguljära flygbolag erbjuder denna tjänst endast i utvalda reseklasser.

      Avgiften debiteras för varje passagerare och flygsträcka (enskild flygning). Du kan också debiteras för biljettens prisskillnad. Om din nya flygbiljett är billigare än den gamla, får du ingen återbetalning.

      I vissa fall kan eSky ta ut en förmedlingsavgift på ca 170 SEK. Den här avgiften för ombokningen kommer att inkluderas i det totala priset. Avgiften debiteras för varje passagerare som berörs av ändringen.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • Hur kan jag rätta eller ändra passageraruppgifter?

      De flesta flygbolag tillåter inte att ändra några passageraruppgifter. Du kan dock rätta felaktiga uppgifter, men vilka uppgifter som kan ändras samt hur mycket det kostar beror på flygbolag.

      Samtliga felaktiga uppgifter som finns på din biljett, som till exempel:

      • felstavat namn
      • felaktigt födelsedatum
      • felaktig titel (Herr/Fru)
      • felaktig ålder (vuxen/barn)

      ska anmälas omedelbart. Våra konsulter kommer att kontrollera om det finns möjlighet att rätta ovannämnda fel, meddela dig om hur mycket det skulle kosta och kontakta flygbolag för att rätta uppgifterna.

      Observera! Det är inget fel om det saknas svenska bokstäver på din flygbiljett. Flygbolag undviker att använda dem. Samma regel gäller även för andra diakritiska tecken (till exempel č, é, ą) samt mellanrum och skiljetecken i dubbla efternamn.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!

    Faktura

    • Hur kan jag ändra köparens uppgifter i fakturan?

      Du kan ändra köparens (inte passagerarens) uppgifter senast 30 dagar efter köpet. eSky tillåter att ändra följande uppgifter:

      • byta en fysisk person till en annan fysisk person
      • byta en fysisk person till ett företag

      Du kan inte byta företag till ett annat företag eller företag till en fysisk person.

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!
    • I fakturan finns priserna på två olika valutor. Varför?

      Eftersom alla inköp hanteras av ett polskt bolag, är det enligt lag obligatoriskt att ange pris på två valutor. Du kan se priset på den valuta som du har betalat i och det motsvarande priset i PLN (złoty).

      Innehåller den här artikeln informationen du letade efter? Ja | Nej
      Jag tycker att artikeln:
      Tack för att du tyckte till!

    Kontaktformulär – bokningstjänster

    På grund av den ovanliga situationen orsakad av coronaviruset kan du endast kontakta oss via kontaktformuläret nedan. Observera att kundtjänst endast är tillgänglig på engelska. Tack!

    Öppettider

    måndag - fredag: 6:00 - 00:00 ,
    lördag: 10:00 - 16:00 ,
    söndag: 10:00 - 16:00

    Vi gör vårt bästa för att svara så fort som möjligt.

    Hur kan vi hjälpa dig?

    Brådskande fråga? Ring oss helst